Δευτέρα 21 Αυγούστου 2023

"Μη μου πεις ότι φοβάσαι"

 "Μη μου πεις ότι φοβάσαι"

Giuseppe Gatozzella

Εκδόσεις Κριτική 



Η Σάμια είναι ένα δεκάχρονο κορίτσι που ζει και μεγαλώνει στο Μογκαντίσου. Είναι μία μαχήτρια, μία πρωταθλήτρια της ζωής. Της αρέσει να τρέχει και ονειρεύεται να αγωνιστεί στους Ολυμπιακούς αγώνες και να κερδίσει. 

Για τον Ααμπε, για τη Σομαλία, για το Μογκαντίσου.

Σε αυτή την αληθινή ιστορία ο συγγραφέας μας παρουσιάζει τη ζωή της Σάμια. Μία ζωή δύσκολη, με φτώχεια, πόλεμο και σκληρότητα. 

Σε μία χώρα γεμάτη διαφθορά το πείσμα αυτού του κοριτσιού κι η χαλύβδινη θέληση της είναι αξιοπρόσεκτα! 

Το 2008 η Σάμια θα καταφέρει να πάει στους Ολυμπιακούς αγώνες του Πεκίνου.

Στόχος της είναι να φτάσει το 2012 στο Λονδίνο.

Πρόκειται για ενα συνταρακτικό μυθιστόρημα. Η αφήγηση του συγγραφέα εξαιρετική, με λόγο που ρέει ξεδιπλώνει τα όσα έμαθε από την αδερφή της Σάμια.

Η Σαμια έγινε σημείο αναφοράς για τους Σομαλούς κι η ιστορία της έγινε γνωστή σε όλο τον κόσμο.

Το μυθιστόρημα είναι γραμμένο σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση, που μεταδίδει μια ρεαλιστική σκληρότητα. 

Η δίψα της ηρωίδας εμπνέει τον αναγνώστη, ενώ ταυτόχρονα τον κρατά σε μιαν εκστατική αγωνία.

Σε όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης είχα την αγωνία και την ελπίδα να τα καταφέρει. 

Σαν να την έβλεπα μπροστά μου να τρέχει σε αγώνα κρατούσα την ανάσα μου μέχρι να τερματίσει.

Ένα βιβλίο που με μάγεψε και με συντάραξε με την αδήριτη ανάγκη της ηρωίδας για ελευθερία να με στοιχειώνει πάντα.

Μ.Κ


Ακολουθήστε μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου 

«Ήμουν αμετακίνητη στις θέσεις μου: δεν θα εγκατέλειπα τη χόογιο, τ' αδέλφια μου και τη χώρα μου, για τίποτα στον κόσμο.

Μια μέρα θα κατάφερνα να νικήσω στους Ολυμπιακούς και θα το έκανα ως γυναίκα, Σομαλή και μουσουλμάνα.

Με το πρόσωπο ακάλυπτο και τα μάτια στραμμένα στον ουρανό.

Μέσα από μια τηλεοπτική κάμερα θα έλεγα σε όλο τον κόσμο τι σημαίνει να πολεμάς για να κατακτήσεις την ελευθερία.»

Η Σάμια μεγαλώνει στο Μογκαντίσου, την πρωτεύουσα της Σομαλίας. Είναι παθιασμένη με το τρέξιμο και κάθε μέρα μοιράζεται τα όνειρά της με τον Αλί, τον έμπιστο φίλο που γίνεται προπονητής της, παρότι τις οικογένειές τους χωρίζουν οι θρησκευτικές διαμάχες. Ο πόλεμος στη Σομαλία, η φτώχεια και ο ισλαμικός εξτρεμισμός δεν πτοούν τη Σάμια που κοιτάζει μακριά και θέλει να κάνει τη διαφορά για τη χώρα της και για τη ζωή των γυναικών εκεί. Η Σάμια δεν φοβάται να κυνηγήσει το μεγάλο της όνειρο να διακριθεί στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου το 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι - Σοφία Πανίδου Εικονογράφηση : Κώστας Μαρκόπουλος Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ