Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 & Βουκεφάλας,το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 & Βουκεφάλας, το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Κείμενα: Φίλιππος Μανδηλαράς

Εικονογράφηση: Ναταλία Καπατσούλια

Από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος

Καθώς η 25η Μαρτίου πλησιάζει, θεωρώ πως είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Το βιβλίου του έμπειρου,γνωστού και βραβευμένου Φίλιππου Μανδηλαρά, είναι ικανό να κάνει γνωστά στα παιδιά τα σημαντικότερα γεγονότα και πρόσωπα της επανάστασης με τρόπο απλό και διασκεδαστικό.

Το κείμενο είναι γραμμένο με ομοιοκαταληξία  και η πολύχρωμη εικονογράφιση της Ναταλίας Καπατσούλια είναι βασισμένη στους πίνακες του Θεόδωρου Βρυζάκη που εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη και στο Εθνικό Μουσείο της Αθήνας.

Εγώ το διάβασα με την μεγαλύτερη κόρη μου , όπου με χαρά διαπίστωσα πως τα παιδιά θέλουν να μαθαίνουν και ιστορικά γεγονότα πέρα από τα απλά παραμύθια. Έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον , μου έκανε ερωτήσεις , κυρίως για τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην επανάσταση, για τα ρούχα που φορούσαν και για τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε.

Το βιβλίο αποτελεί μια καλή αφορμή για μια πρώτη γνωριμία των μικρών αναγνωστών με τα γεγονότα που λάβανε χώρα 200 χρόνια πριν στην Ελλάδα και μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί τους για έννοιες όπως η ελευθερία, η προδοσία  ,η ισότητα, το θάρρος , η δικαιοσύνη και η ελπίδα.

Αποτελεί μέρος μιας , κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικής σειράς βιβλίων, με γενικό τίτλο " Η πρώτη μου Ιστορία" όπου στην ίδια σειρά θα βρει κανείς εξίσου όμορφα βιβλία για τα μεγαλύτερα ιστορικά γεγονότα της χώρας μας.



Από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος,έχω στα χέρια μου ακόμα ένα βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά , του ίδιου συγγραφέα και της ίδιας εικονογράφου.

Πρόκειται για το " Βουκεφάλας, το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου " από τη σειρά " Η πρώτη μου Μυθολογία, Μυθολογικά Ζωάκια".

Στη σειρά θα βρει κανείς ομορφα βιβλία , αφιερωμένα στα μυθολογικά ζώα που υπήρξαν πλάι στους μυθικους θεους και ήρωες.

Τι να πω τώρα εγώ γι'αυτό το φανταστικό βιβλίο που το λάτρεψαν και τα μικρότερα παιδιά μου. Ο Βουκεφάλας υπήρξε πιστός φίλος του Μέγα  κατακτητή και βασιλιά της Μακεδονίας.

Εδώ, βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την αγάπη στα ζώα, για την εμπιστοσύνη, τη φιλία και τη συντροφικότητα. Φυσικά , βρήκαν αστείο το όνομα του ατίθασου αυτού αλόγου. Με μεγάλο ενδιαφέρον άκουσαν την ιστορία του, την προέλευση του ονόματός του αλλά και τη σχεση του με τον Μέγα Αλέξανδρο.

Και τα δύο βιβλία , έχουν σκληρό εξώφυλλο, απευθύνονται σε παιδιά 5+ και 4+ αντίστοιχα και στα οπισθόφυλλα τους θα βρείτε όλους τους τίτλους από τα βιβλία της σειράς για να επιλέξετε αυτό που ενδιαφέρει εσάς και τα παιδάκια σας!

Ρ.Σ. 

Ακολουθήστε μας στο facebook και στο instagram




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι - Σοφία Πανίδου Εικονογράφηση : Κώστας Μαρκόπουλος Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ