Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

Διάλυσέ με

Διάλυσέ με -TAHEREH MAFI

Από τις εκδόσεις Elxis
Το "Διάλυσέ με" είναι το πρώτο από μια σειρά έξι βιβλίων που έχουν κυκλοφορήσει. Ανήκει στη ρομαντική δυστοπία ( δεν ξέρω αν υπάρχει καν τέτοια κατηγορία) και  απευθύνεται κυρίως σε young adult αναγνώστες. Στο σημείο αυτό θέλω να πω , πως δεν ξέρω αν είναι ιδέα μου αλλά νιώθω πως όλο και περισσότερα YA ( young adult) μυθιστορήματα μεταφράζονται στη χώρα μας κι αυτό δεν μπορεί παρά μόνο αισιόδοξο να είναι

Η Τζούλιετ είναι 17 χρονών , καταστρέφει ό,τι αγγίζει.Η Νέα Διακυβέρνηση την έχει κλείσει στην απομόνωση εδώ και 264 ημέρες για να προστατέψει τον κόσμο από το άγγιγμά της. Κάποια στιγμή όμως όλα αλλάζουν. Η αδυναμία της γίνεται δύναμη και οι εχθροί της γίνονται σύμμαχοι.Ο κόσμος όπως τον γνωρίζουμε δεν υπάρχει πια και οι άνθρωποι μεταλλάσσονται σε κάτι  διαφορετικό από το συνηθισμένο.

" Προσπάθησα πάρα πολύ να διορθώσω αυτά που είχα καταστρέψει.Προσπαθούσα κάθε μέρα να είμαι αυτό που ήθελαν.Προσπαθούσα συνέχεια να γίνω καλύτερη , αλλά δεν ήξερα πως να το κάνω."

Η συγγραφέας προσπαθώντας να πρωτοτυπήσει,κάνει κάτι που αλήθεια δεν έχω ξαναδεί σε βιβλίο. Διαγράφει τις προτάσεις που έχουν ήδη γραφτεί με σκοπό, όπως λέει και η ίδια στην εισαγωγή,να αποτυπωθεί και οπτικά η σύγχυση που επικρατεί στο μυαλό της ηρωίδας.Το εγχείρημα είναι όντως πρωτότυπο , όμως κατά την γνώμη μου όχι απαραίτητο. Η πρωτοπρόσωπη γραφή και ο μικροπερίοδος λόγος, οι μπερδεμένες εκφράσεις και οι συνεχείς επαναλήψεις είναι ικανές από μόνες τους να αποτυπώσουν με ακρίβεια τον χαοτικό τρόπο σκέψης της πρωταγωνίστριας.

Ωστόσο , η ιστορία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.Μέσα στο δυστοπικό περιβάλλον,κυριαρχεί το ρομάντζο, χωρίς να λείπουν το μυστήριο και η φαντασία. Όπως όλα τα βιβλία του είδους , στην αρχή πάει λίγο αργά μέχρι να καταλάβει ο αναγνώστης όλα όσα χρειάζεται για τον κόσμο που προσπαθεί η συγγραφέας να παρουσιάσει. Στην πορεία όμως, η ροή της ιστορίαςγίνεται πιο γρήγορη.

Εν ολίγοις , πρόκειται για ένα ανάγνωσμα που διαβάζεται ευχάριστα και ειδικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται , θα το λατρέψει.Για τους νεαρούς αναγνώστες που είτε δεν έχουν διαβάσει δυστοπία, είτε δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό το είδος βιβλίων, είναι μια καλή ευκαιρία και ένα ιδανικό ξεκίνημα που θα τους ταξιδέψει.Οι προσδοκίες που αφήνει για την εξέλιξη της ιστορίας είναι μεγάλες.

Ρ.Σ.

Ακολουθήστε μας στο facebook και στο instagram

Οπισθόφυλλο

Best seller συγγραφέας των New York Times
Το άγγιγμά μου είναι θανατηφόρο. Το άγγιγμά μου είναι δύναμη.

Έχω μια κατάρα. Έχω ένα δώρο.
Είμαι ένα τέρας. Είμαι κάτι παραπάνω από άνθρωπος.
Είμαι το όπλο τους. Θα αντεπιτεθώ.

Η Τζούλιετ δεν έχει αγγίξει κανέναν εδώ και 264 ημέρες ακριβώς. Το άγγιγμά της είναι τοξικό και θανατηφόρο. Σε όλη της τη ζωή δεν έκανε τίποτα άλλο από το να προσπαθεί να συμπεριφέρεται αθόρυβα, να παραμένει στο περιθώριο ώστε να μην πληγώνει τους ανθρώπους.
Ένας ολόκληρος κόσμος καταρρέει…
Οι ασθένειες θερίζουν τον πληθυσμό, η τροφή έχει γίνει δυσεύρετη, τα πουλιά δεν πετούν πια και τα σύννεφα έχουν λάθος χρώμα.
Κανείς δεν ασχολείται με το δεκαεφτάχρονο κορίτσι. Παραμένει σε ένα κλουβί με απόφαση της Νέας Διακυβέρνησης.
Τώρα όμως που ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν και οι επιζώντες μιλάνε για πόλεμο, η Νέα Διακυβέρνηση αναθεωρεί: Ίσως η Τζούλιετ να είναι κάτι περισσότερο από μια βασανισμένη ψυχή μέσα σε ένα δηλητηριώδες σώμα. Ίσως είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται τη δεδομένη στιγμή.
Η Τζούλιετ καλείται να κάνει μια επιλογή: Να είναι το όπλο. Ή ο πολεμιστής.

«Το μόνο που ήθελα ήταν να απλώσω το χέρι και να αγγίξω έναν άλλο άνθρωπο όχι μόνο με τα χέρια μου αλλά με την καρδιά μου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι - Σοφία Πανίδου Εικονογράφηση : Κώστας Μαρκόπουλος Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ