Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

Συνέντευξη John Emmans "Κάτι από μένα"

 Συνέντευξη με τον John Emmans στην Μαρία Κομελίδου για το βιβλίο του "Κάτι από μένα" Εκδόσεις Γράφημα




1. Πώς προέκυψε το βιβλίο αυτό;

Εντελώς αναπάντεχα. Στεκόμουν πάνω σε κάτι βράχια, σε μια παραλία της Χαλκιδικής, παρατηρώντας για αρκετή ώρα μια γυναικεία σιλουέτα να περπατά κατά μήκος της ακτής. Κάτι ακαθόριστο με τράβηξε προς εκείνη τη γυναίκα, ένιωσα μια περίεργη έλξη και χωρίς να το θέλω, άρχισα να σκιαγραφώ την προσωπικότητά της, την οικογενειακή κατάστασή της και η ηρωίδα μου ήταν έτοιμη. Αλλά για να είμαι απολύτως ειλικρινής, η κεντρική ηρωίδα, η Κάθριν, βασίζεται πάνω στον χαρακτήρα ενός προσώπου, γένους θηλυκού, που πέρασε από τη ζωή μου - και νομίζω πως αυτό δεν θα μου το συγχωρήσει ποτέ.

Ήθελα να αφηγηθώ μια τρυφερή ιστορία αγάπης και συνάμα να θίξω κάποια σοβαρά θέματα που ταλανίζουν τους ανθρώπους τούτης της γαλάζιας σφαίρας. Ρομαντικό, κοινωνικό, με έντονους προβληματισμούς και διάθεση για φιλοσοφία, καλυμμένη με τις απαλές θωπείες του αλτρουισμού.

2. Ο τίτλος "Κάτι από εμένα" θέλει να πει κάτι στον αναγνώστη;

Σαφώς και θέλει να πει κάτι… Για την ακρίβεια, θέλει να πει πολλά και να δώσει ελπίδα. Υπάρχουν πολλά κρυμμένα μηνύματα που περιμένουν να αποκρυπτογραφηθούν.

3. Τέσσερις ήρωες και ένας καρχαρίας. Τι τους συνδέει;

Ο πόνος, η μοναξιά, η ανασφάλεια, τα συμπλέγματα… είναι μερικά από αυτά που τους συνδέουν. Και θα αναρωτηθεί κάποιος, πως είναι δυνατόν ένας καρχαρίας να νιώθει μοναξιά, ανασφάλεια και οτιδήποτε νιώθει ένας άνθρωπος; Κι όμως, ένα έμβιο ον μπορεί…

Η περίπτωση του καρχαρία με προβλημάτισε εξαρχής. Τον ήθελα οπωσδήποτε στην ιστορία μου, όμως δεν μπορούσα να αποφασίσω για τον αν θα έπρεπε να του δώσω μεγάλη έκταση, ή ισάξιο ρόλο όπως με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές, έτσι, μετά από ώριμη σκέψη, αναγκάστηκα να κόψω πολλές σκηνές με την παρουσία του και να τον περιορίσω αφήνοντας έξω από το βιβλίο αρκετές σελίδες, τις οποίες κρατώ σαν ενθύμιο και ευελπιστώ στο μέλλον, αν όλα πάνε καλά, να τις εντάξω σε μια ειδική έκδοση.

Όσο για τους υπόλοιπους ήρωες, αυτό που τους ενώνει πραγματικά είναι η ανάγκη, η δίψα για αγάπη και η ελπίδα ανάβει όταν οι δρόμοι τους διασταυρώνονται.

4. Το βιβλίο σου δεν είναι απλό μυθιστόρημα. Είναι ένα βιβλίο που θα προβληματίσει τον αναγνώστη. Πες μας λίγα λόγια για αυτό.

Όπως είπα και πριν, ήθελα να αφηγηθώ μια τρυφερή, ανθρώπινη ιστορία για να ταξιδέψω μακριά από την σκληρή πραγματικότητα κρατώντας ταυτόχρονα τον άτεγκτο ρεαλισμό της, πλάθοντας χαρακτήρες, τοπία και προβληματισμούς του σήμερα, του χθες και του αύριο. Άφησα τον εαυτό μου ελεύθερο, έριξα στη συγγραφική μου κατσαρόλα μπόλικο συναίσθημα και φιλοσοφία και ανακάτεψα, δοκιμάζοντας που και που, αφαιρώντας ή προσθέτοντας κάτι, για να νοστιμίσει η πνευματική τροφή που μαγείρευα.

Προσπάθησα να γράψω ένα πολυδιάστατο βιβλίο για να μην το αιχμαλωτίσω σε μια κατηγορία. Το «Κάτι από μένα» είναι ρομαντικό, κοινωνικό, παίρνει οικολογικές διαστάσεις και την ίδια στιγμή αγγίζει δύσκολα, φιλοσοφικά μονοπάτια προβληματίζοντας τον αναγνώστη (κι εμένα τον ίδιο) αφήνοντάς τον να αποφασίσει για τον αν είναι ο κόσμος μας ένα χυδαίο αλισβερίσι ή κάτι πιο βαθύ, με την κόκκινη λέξη να παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο…

5. Σε ποιον από αυτούς τους ήρωες μοιάζει περισσότερο ο John Emmans;

Νομίζω πως το πιο ενδιαφέρον είναι να δημιουργείς ήρωες που δεν έχουν καμία σχέση με εσένα. Ωστόσο, η Κάθριν και ο Κένεθ, χωρίς να το συνειδητοποιήσω σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια της συγγραφής, έχουν πολλά στοιχεία του χαρακτήρα μου. Είμαι, λοιπόν, ένα κράμα αυτών των δυο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

6. Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σου σχέδια;

Συνεχίζω ακάθεκτος τη συγγραφή. Έχω ολοκληρώσει δυο βιβλία στο ίδιο ύφος με το «Κάτι από μένα» κι αυτό το διάστημα ασχολούμαι με μια ιστορία τρόμου. Αν είμαστε γεροί, αν όλα πάνε καλά, έχω σκοπό να αφηγηθώ πολλές ιστορίες.


JE: Σας ευχαριστώ πολύ. Εύχομαι σε εσάς και τους αναγνώστες σας υγεία, καλές και ποιοτικές αναγνώσεις.

Μ.Κ: Γιάννη μου και εγώ σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Πάντα επιτυχίες!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι - Σοφία Πανίδου Εικονογράφηση : Κώστας Μαρκόπουλος Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ