Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023

"Ό, τι αρχίζει ωραίο τελειώνει με φόνο"

 "Ό, τι αρχίζει ωραίο τελειώνει με φόνο"

Καλφόπουλος Κώστας 

Εκδόσεις Καστανιώτη




Το βιβλίο αποτελείται από επτά νουάρ διηγήματα. Οι ήρωες τους: άνδρες που αγαπούν τα λαϊκά τραγούδια, το ποδόσφαιρο και... τις γυναίκες. 

Τις γυναίκες όχι μόνο τις αγαπούν παράφορα αλλά τις φαντάζονται ως πλάσματα αμόλυντα και θεϊκά! 

Οι αφηγήσεις αποπνέουν τη "μυρουδιά", τη γεύση μιας παρακμιακης καθημερινότητας και μιας περασμένης εποχής, με έντονο το λαϊκό χρώμα...

Τα αδιέξοδα που βιώνουν οι ήρωες τούς οδηγούν σε προσωπική καταστροφή. 

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει πάντα φόνος στο επίκεντρο ούτε αποδίδεται πάντα δικαιοσύνη. 

Ο συγγραφέας δίνει την εντύπωση ότι το τέλος επιλέγεται ενεργητικά από τους ίδιους τους αναγνώστες.

Ο τίτλος που έχει δώσει ο συγγραφέας με παραφθορά του γνωστού τραγουδιού "Ο,τι αρχίζει ωραία..."(τελειώνει με πόνο) συνάδει απόλυτα με το περιεχόμενο των αφηγημάτων, καθώς ο φόνος, πραγματικός ή φανταστικός έρχεται ως αποτέλεσμα του πόνου που βιώνουν οι ήρωες των ιστοριών.

Μ.Κ

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου 

Τα λαϊκά νουάρ διηγήματα του Κώστα Θ. Καλφόπουλου μοιάζουν να βγαίνουν από τις κιτρινισμένες και ιλουστρασιόν σελίδες των οικογενειακών περιοδικών μιας άλλης εποχής ή από ταινίες του παλιού, ασπρόμαυρου ελληνικού κινηματογράφου. Ανάμεσα στις γραμμές τους, σαν ολογράμματα, προβάλλουν ο αστυνόμος Μπέκας και ο επιθεωρητής Μαιγκρέ την "αποφράδα μέρα" της 21ης Απριλίου 1967, ο Γιάννης Διακογιάννης φευγαλέα, τα ΒΙΠΕΡ, που κατέκλυζαν τα περίπτερα τη δεκαετία του '70, μια κίτρινη εσάρπα τον φοβερό μήνα Αύγουστο του 1968, το Αμβούργο, γκρίζο και βροχερό όπως στον Αμερικανό φίλο του Βέντερς, τα λαϊκά κορίτσια των 70s, ένα φονικό παράξενο καλοκαίρι στην Κρήτη, μαζί και μια διαφορετική ληστεία στην Αθήνα τη μέρα του μεγάλου τελικού Άγιαξ-Παναθηναϊκού το 1971. Γραμμένα σε μια περίοδο έξαρσης του αναγεννημένου "είδους", τα διηγήματα του βιβλίου συνομιλούν με την παράδοση του αμερικανικού, κυρίως, νουάρ, εκεί όπου συνυφαίνονται οι μοίρες των ηρώων με τον έρωτα, την πόλη και τον θάνατο. Παράλληλα, συνδέουν το λαϊκό μοτίβο με το ποπ στοιχείο, όπως αυτά αναδεικνύονται σταδιακά τις δεκαετίες του '60 και του '70 στη νεοελληνική εκδοχή της καταναλωτικής κοινωνίας.

Ένα ταξίδι σε μια Ελλάδα φωτεινή και σκοτεινή συνάμα, λαϊκή αλλά και νουάρ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι

Βλέπω τον κόσμο όπως είμαι - Σοφία Πανίδου Εικονογράφηση : Κώστας Μαρκόπουλος Από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ