"Ο ταχυδρόμος"
Γιώργος Παπαδάκης
Εκδόσεις Εστία
Δεκαετία 1950. Κρήτη.
Ο ήρωας του βιβλίου στα 27 του αποδέχεται την πρόταση μιας προξενήτρας για έναν γάμο που δεν είχε καν σκεφτεί αν ήθελε να κάνει.
Και έτσι αρχίζει η ιστορία όπου παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα την ζωή που ζει ο Αλέξης Δαφέρμος.
Ένας ήσυχος και άβουλος ταχυδρόμους που οι συνθήκες τον κάνουν να ξεσπάσει.
Δεν θέλω να πω τίποτα άλλο για την ιστορία του βιβλίου.
Έχω συγκλονιστεί με τον τρόπο που είναι γραμμένο αυτό το μυθιστόρημα. Μικρό αλλά τόσο μεγάλο. Ο συγγραφέας δεν λέει πολλά και δεν βάζει σάλτσες και περιγραφές στο βιβλίο του για να το γεμίσει.
Αντίθετα μέσα από οικονομία λέξεων μεταφέρει τον αναγνώστη σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης την δεκαετία του 50, με σεβασμό αναφέρεται στα ήθη και έθιμα της εποχής και σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του άψογα.
Γραμμένο σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση, λιτό και ποιητικό, με ένταση στις λέξεις όταν αυτή χρειάζεται χωρίς καθόλου δράμα.
Μοιάζει στον χαρακτήρα του ήρωα. Το βιβλίο αυτό μου δημιούργησε τέτοια αγωνία που δεν μπορούσα να το αφήσω αν δεν τελείωνε.
Το προτείνω σε όλους.
Το προτείνω σε νέους συγγραφείς σαν μάθημα για το ύφος του.
Το προτείνω για την λέσχη ανάγνωσης της ομάδας μας!
Αναζητήστε το!
Μ.Κ
Παρουσίαση
Ο ήρωας του βιβλίου, ένας ταπεινός ταχυδρόμος, αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο την ιστορία του, που διαδραματίζεται σε μια ορεινή κοινότητα της μεταπολεμικής Κρήτης. Ευαίσθητος παρατηρητής μιας σκληρής πραγματικότητας, ο ταχυδρόμος άγεται και φέρεται από την κοινωνία, από προξενιά με πλεκτάνες, από ατελέσφορες αγάπες, τέλος από έναν έγγαμο βίο με πολλά μυστικά και ψέματα - ώσπου κάποτε αφυπνίζεται και γίνεται ο ίδιος δράστης οδηγώντας την αφήγηση στην πλήρη ανατροπή της πλοκής και εκτινάσσοντάς την προς τη δραματική κάθαρση.
Η αγάπη και οι δυνατότητές της, οι αυστηροί περιορισμοί των εθίμων στα υψόμετρα των βουνών, η μνήμη, ο έρωτας και ο θάνατος αναπτύσσονται με μια γλώσσα ποιητική, σπάνιας ωριμότητας στην πεζογραφία μας - μιας γλώσσας που δεν αφήνει περιθώρια στη συγκίνηση να "καταπιεί" την αφήγηση. Η γλώσσα γίνεται και αυτή πρωταγωνίστρια του βιβλίου, επαναφέροντας με ορμή το ερώτημα περί της αυθεντικής λογοτεχνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου